بررسی نقش مدیریت تحول در بهبود عملکرد کارکنان آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه
|
حسین علی ایلکا* |
|
|
چکیده: (137 مشاهده) |
هدف این مطالعه بررسی نقش مدیریت تحول در بهبود عملکرد کارکنان آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه است. این پژوهش از نوع توصیفی-کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه شامل 400 نفر میباشد. تعداد نمونه با کمک فرمول کوکران نمونهای به حجم 196 نفر انتخاب گردید. جمعآوری دادههای مربوط به مبانی نظری و استخراج عوامل و شاخصهای اولیه از منابع کتابخانهای و اینترنتی شامل کتب، مقالات و مطالعات موردی استفاده شده است. جهت گردآوری اطلاعات و دادههای مورد نیاز بهمنظور بررسی فرضیات تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است. بهمنظور تایید روایی، از نظر خبرگان در این زمینه بهره گرفته و بهمنظور تایید پایایی پرسشنامه از آزمون الفای کرونباخ و روش تصنیف استفاده شده که میزان آن نشاندهنده پایایی بالای ابزار اندازهگیری است. یافتههای پژوهش نشان داد بین مدیریت تحول و عملکرد کارکنان اداره آمار آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه رابطه معنی دار وجود دارد و این معنیداری در مولفههای نفوذ آرمانی، ترغیب ذهنی، انگیزش الهامبخش و ملاحظات فردی با عملکرد کارکنان نیز مشاهده میگردد.
|
|
|
|
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/10/19 | پذیرش: 1401/6/10 | انتشار: 1401/6/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|