تاثیر رهبری، ظرفیت جذب و فرهنگ یادگیری سازمانی بر نوآوری باز؛
آزمون یک مدل میانجیگری تعدیل شده
|
حسین خنیفر*، سحر ملک محمدی |
|
|
چکیده: (296 مشاهده) |
محققان برای توضیح موفقیت و شکست فاکتور نوآوری در سازمانها از چندین روش استفاده کرده اند. در این مقاله، با تکیه بر منابع شرکت، مدلی را برای توضیح نحوه تاثیر رهبری، ظرفیت جذب و فرهنگ یادگیری سازمانی بر نتایج نوآوری باز ارائه شده است. این مدل به صورت تجربی با استفاده از داده های تهیه شده از مدیرانی که در بخشهای متنوعی در کشور هند مشغول به کار بودند، آزمون شده است. نتایج نشان می دهد که توانمندسازی رهبری با دخالت فرهنگ یادگیری سازمانی منجر به افزایش نتایج نوآوری باز می شود. با این حال، نتایج، تأثیر قابل توجه تقابل فرهنگ سازمانی و ظرفیت جذب بر نوآوری باز را تأیید نمی کنند.
|
|
واژههای کلیدی: نوآوری باز، رهبری، ظرفیت جذب، یادگیری سازمانی، هندوستان |
|
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/3/10 | پذیرش: 1398/12/10 | انتشار: 1398/12/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|