[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 4 - ( یادگیری سازمانی و سازمانهای یادگیرنده 1398 ) ::
جلد 1 شماره 4 صفحات 59-44 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر رهبری، ظرفیت جذب و فرهنگ یادگیری سازمانی بر نوآوری باز؛ آزمون یک مدل میانجیگری تعدیل شده
حسین خنیفر*، سحر ملک محمدی
چکیده:   (296 مشاهده)
محققان برای توضیح موفقیت و شکست فاکتور نوآوری در سازمان­ها از چندین روش استفاده کرده ­اند. در این مقاله، با تکیه بر منابع شرکت، مدلی را برای توضیح نحوه تاثیر رهبری، ظرفیت جذب و فرهنگ یادگیری سازمانی بر نتایج نوآوری باز ارائه شده است. این مدل به صورت تجربی با استفاده از داده ­های تهیه شده از مدیرانی که در بخش­های متنوعی در کشور هند مشغول به ­کار بودند، آزمون شده است. نتایج نشان می ­دهد که توانمندسازی رهبری با دخالت فرهنگ یادگیری سازمانی منجر به افزایش نتایج نوآوری باز می ­شود. با این حال، نتایج، تأثیر قابل توجه تقابل فرهنگ سازمانی و ظرفیت جذب بر نوآوری باز را تأیید نمی کنند.
 
واژه‌های کلیدی: نوآوری باز، رهبری، ظرفیت جذب، یادگیری سازمانی، هندوستان
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/3/10 | پذیرش: 1398/12/10 | انتشار: 1398/12/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


خنیفر حسین، ملک محمدی سحر. تاثیر رهبری، ظرفیت جذب و فرهنگ یادگیری سازمانی بر نوآوری باز؛ آزمون یک مدل میانجیگری تعدیل شده. 1. 1398; 1 (4) :44-59

URL: http://patjournal.smtc.ac.ir/article-1-115-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 4 - ( یادگیری سازمانی و سازمانهای یادگیرنده 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه تخصصی اندیشه مدیران دولتی Public Administrators thought Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710