شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر پیاده سازی نظام آموزش مدیران و کارکنان بر اساس ماده
85 قانون مدیریت خدمات کشوری در اداره کل تأمین اجتماعی قزوین
|
داود قراخانی* |
|
|
چکیده: (299 مشاهده) |
مطالعه حاضر با تمرکز بر مفهوم پیادهسازی نظام آموزش، عوامل مؤثر بر پیادهسازی نظام آموزش با تأکید بر دانش کارکنان بر اساس ماده 58 قانون مدیریت خدمات کشوری در اداره کل تأمین اجتماعی قزوین را شناسایی نموده است. این تحقیق بر اساس هدف کاربردی و بر اساس ماهیت پژوهشی مطالعه ای موردی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل خبرگانی با سابقه کاری و تحصیلی بالا در اداره کل تأمین اجتماعی قزوین متشکل از 15 نفر می باشد. داده های گردآوری شده با استفاده از نرم افزار EXPERT CHOICE مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از این مطالعه نشان دادند که در میان عوامل اصلی به ترتیب: عوامل مالی، عوامل فرهنگی، عوامل مدیریتی، امکانات و ابزارهای آموزشی، برنامه ریزی و اهداف آموزشی، ویژگیها و اهداف سازمانی، محتوای برنامه، ویژگیهای مدرس، ویژگیهای آموزش و ویژگیهای فراگیران، بیشترین وزن و اهمیت را به خود اختصاص دادند. همچنین در میان شاخصهای شناسایی شده، مدیریت منابع مالی، سودآوری، مدیریت تغییر سازمانی، مدرک گرایی، فرهنگ یادگیری و توسعه، ارزشیابی و پایش آموزش، طراحی آموزشی و اصول یادگیری، آمادگی مالی سازمان برای برگزاری دوره، پیشبینی شرایط و امکانات اجرایی دروس و مستندسازی فرایندها و رویه ها، ده عامل مهم و اصلی در زمینه اثرگذاری بر توسعه نظام آموزشی مؤثر در اداره کل تأمین اجتماعی قزوین شناسایی گردید. |
|
واژههای کلیدی: نظام آموزش، اداره کل تأمین اجتماعی، قانون مدیریت خدمات کشوری |
|
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/3/11 | پذیرش: 1398/9/10 | انتشار: 1398/9/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|