بهبود مستمر برنامه های آموزشی کارکنان دولت در پرتو نیازسنجی آموزشی و مدیریت استعداد آنان
|
علی اصغر پورعزت*، علی محمدزاده |
|
|
چکیده: (294 مشاهده) |
کارکنان دولت، سرمایه مهم بوروکراسی و اداره بوده، ظرفیت اجرای خطمشی را تحت تأثیر قرار میدهند. معمولاً با بهبود مدیریت منابع انسانی، ظرفیت اجرای خط مشی در سازمان بهبود یابد. در میان منابع انسانی، استعدادها و نخبگان شأنی متمایز دارند. راهبرد مدیریت استعداد، شامل مؤلفه هایی است چون مدیریت عملکرد، پرورش کارکنان، پاداش و قدردانی، جو و فرهنگ باز و ارتباطات مؤثر. پرورش کارکنان، برای به روزرسانی دانش، مهارت و توانایی کارکنان، در نظر گرفته شده است. چه بسا یک فرد مستعد بتواند جریان ساز بهبود مستمر عملکرد یک سازمان باشد. مدیریت استعداد مشتمل سنجش استعداد و سپس نیازسنجی آموزشی و برنامه ریزی آموزش است. در این مقاله تلاش شده است تا مدلی برای بهبود مستمر برنامه های آموزشی کارکنان دولت ارائه گردد تا فراگرد مدیریت استعداد، در مسیر بهبود و تعالی پایدار قرار گیرد. |
|
واژههای کلیدی: نیازسنجی آموزشی، مدیریت استعداد، برنامه ریزی آموزش، کارکنان دولت |
|
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/3/11 | پذیرش: 1398/6/10 | انتشار: 1398/6/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|