تحلیلی بر مشکلات و مسائل آموزش کارکنان دولت در دستگاه های اجرایی استان قم
|
رضا دلاوری* |
مرکز آموزش قم |
|
چکیده: (316 مشاهده) |
موضوع آموزش کارکنان دولت همواره به عنوان یک چالش و دغدغه نظر سیاستگذاران و مسوولین را در ادوار مختلف به
خود جلب کرده است. مهمترین مساله در چرایی عدم تاثیرگذاری و چگونگی اثر بخشی آموزش در رفتار کارکنان دولت بوده
است. تا کنون مطالعات فراوانی در آسیبشناسی آموزش کارکنان دولت انجام شده است که در جای خود به آن اشاره خواهد
شد. در این پژوهش مهمترین آسیبهای آموزش کارکنان دولت در دستگاههای اجرایی استان مورد مداقه و امعان نظر خواهد گرفت. گزارش جمع آوری شده نمایانگر نگرش ها و نظرات کارکنان، مدیران و صاحب نظران بوده و در مرحله بعدیتلاش خواهد شد بر اساس یافتهها سازوکارهای اصلاح و تقلیل مشکلات در حوزه آموزش کارکنان دولت پیشنهاد شود. روش استفاده شده در این پژوهشی که از نوع مطالعات توصیفی–تحلیلی و اکتشافی می باشد بر مبنای روش مطالعات کتابخانه ای و پیمایشی است. بطوریکه در مصاحبه های اکتشافی از روش نمونه گیری از خبرگان(مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی استان قم) استفاده گردید و بر اساس جدول مورگان و حجم جامعه آماری 31 هزار نفری کارکنان دستگاههای اجرایی استان، نمونه ای به تعداد 379 نفر برای پاسخ به پرسشنامه انتخاب شدند. نتایج این پژوهش که باSPSS استفاده از نرم افزار بهدست آمده است نشان می دهد که در حال حاضر مسائل و مشکلات مختلفی در سه حوزه مشکلات محیطی، محتوایی و ساختاری پیرامون نظام آموزش کارکنان در میان دستگاههای اجرایی شهر قم مشاهده می گردد. |
|
واژههای کلیدی: آموزش کارکنان، آموزش مدیران، مشکلات محیطی آموزش، مشکلات محتوایی آموزش، مشکلات ساختاری آموزش |
|
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/3/11 | پذیرش: 1398/3/10 | انتشار: 1398/3/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|