پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر عملکرد نظام آموزشی بر حکمرانی مطلوب صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش نامحدود است؛ بنابراین، حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران با خطای 07/0 و در سطح اطمینان 95% ، عدد 196 بهدست آمد. قلمروی زمانی از سال 1401-1399 است. پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از نظر روش پژوهش، توصیفی-پیمایشی است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه هست. تعداد 250 عدد پرسشنامه بین حجم نمونه انتخاب شد که به منظور تجزیه و تحلیل دادهها و نتایج از نرمافزارSpssویراست 26 استفاده شده است. برای نرمالکردن دادهها از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف و برای آزمون فرضیه پژوهش از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تحلیل واریانس استفاده گردید. یافتههای پژوهش نشان میدهد که بین عملکرد نظام آموزشی و حکمرانی مطلوب، ارتباط معناداری وجود دارد و از تحلیل واریانس، اثر مثبت و معناداری بین عملکرد نظام آموزشی و حکمرانی مطلوب استخراج شد.
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله: تخصصي دریافت: 1402/4/8 | پذیرش: 1401/12/10 | انتشار: 1401/12/10