امروزه بایستی تمامی افراد، موسسات، ارگانها و نهادهای آموزشی؛ خود را برای تغییرات مختلفی که یادگیری را امری ضروری میسازد، آماده سازند. بیشک، بیشترین تاثیر پدیدآمدن فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی بر محیطهای آموزشی بوده است. در سالهای اخیر، فناوریهای اطلاعات و ارتباطات چنان مورد پذیرش قرار گرفتهاند که اکنون در هر جنبه از زندگی ضروری به نظر میرسد. کاربرد مهارتهای ارتباطی و فناوریهای جدید اطلاعاتی و تغییرات سریع آن، موجب بروز تحولات بسیار در کلیۀ جنبههای یادگیری و آموزش شده است. موسسات آموزشی درخصوص بهکارگیری و هدایت نسل فراگیر در جهت استفاده از این فناوریها از سویی و گسترش کمّی و کیفی آن، مسئولیت خطیری بر عهده دارند و لازمۀ رسیدن به این مقصود، آن استکه نهادهای آموزشی با عنایت به گستردگی جغرافیایی آن در کشور پهناور ایران، فناوریهای نوین اطلاعاتی و مهارتهای ارتباطی را هردو با هم در عمل به کار گیرند و از آن در آموزشهای تخصصی و عمومی خود استفاده کنند و به دنبال آن درجهت مجازیسازی گام اساسی بردارند؛ اما به دلیل دگرگونیهای شدیدی که امروزه به واسطۀ تکنولوژی و فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی که دنیای آموزش را تحتتأثیر خود قرار داده است؛ اهداف، برنامهها و جهتگیریهای آموزشی سازمانها بیش از پیش میتواند در دهههای پیشرو در کانون توجه واقع شود؛ بنابراین، در مقاله حاضر برآنیم تا نقش فناوری اطلاعات را با بهکارگیری مهارتهای ارتباطی در توسعه نیروی انسانی مبتنی بر آموزش و حکمرانی مطلوب مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
مشایخی مهدی، موسوی الهام سادات. نقش فناوری اطلاعات و کاربرد مهارتهای ارتباطی در توسعه نیروی انسانی مبتنی بر آموزش و حکمرانی مطلوب. 1. 1401; 4 (16) :62-75