[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 4، شماره 16 - ( حکمرانی مطلوب از منظر آموزش هدفمند 1401 ) ::
جلد 4 شماره 16 صفحات 95-86 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی حکمرانی مؤثر آموزش و پرورش Designing effective governance of education
ترجمه حمید عزیزی*
چکیده:   (421 مشاهده)
سیستم‌های آموزشی سراسر جهان، روش‌های مختلفی را آزموده‌اند تا حکمرانی آموزش و پرورش را به‌عنوان پاسخی برای چالش بهبود کمّی و کیفی خدمات آموزشی معرفی کنند. بااین‌حال، همان‌طور که بازارها و دولت‌ها متزلزل می‌شوند، این ترتیبات حاکمیتی نیز ممکن است زمانی شکست بخورد که دولت نتواند به نحو موثری هدایت کند و یا اینکه نتواند ذی‌نفعان را قادر به همکاری با یکدیگر بسازد. این مقاله، ترکیب خط‌مشی مکمل (ترکیب آگاهانۀ‌ عناصر محتوایی و رویه‌ای خط‌مشی) را به عنوان یک اصل مهم در جلوگیری از شکست‌های حکمرانی پیشنهاد می‌کند. در این پژوهش، از برنامه پیمانکاری خدمات آموزشی فیلیپین[1] - یکی از بزرگترین مشارکت‌های دولتی-خصوصی در جهانِ آموزش- به‌عنوان نمونه مورد مطالعه استفاده شده تا نشان دهد که اصلاحات حکمرانی آموزش و پرورش به جدال برای موثر بودن تا زمانی ادامه خواهد داد که ابزارهای رویه‌ای خط‌مشی برای بیان دقیق اهداف آن وجود نداشته باشد.
 
[1] . Philippines’ education service contracting program (ESC)
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/4/8 | پذیرش: 1401/12/10 | انتشار: 1401/12/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing effective governance of education. 3 2023; 4 (16) :86-95
URL: http://patjournal.smtc.ac.ir/article-1-368-fa.html

عزیزی ترجمه حمید. طراحی حکمرانی مؤثر آموزش و پرورش Designing effective governance of education. 1. 1401; 4 (16) :86-95

URL: http://patjournal.smtc.ac.ir/article-1-368-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 16 - ( حکمرانی مطلوب از منظر آموزش هدفمند 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه تخصصی اندیشه مدیران دولتی Public Administrators thought Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.02 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710