[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 4، شماره 16 - ( حکمرانی مطلوب از منظر آموزش هدفمند 1401 ) ::
جلد 4 شماره 16 صفحات 104-96 برگشت به فهرست نسخه ها
حکمرانی و رهبری در سیاستگذاری آموزشی و توسعه مدارس در جامعه متکثر Governance and leadership in education policy making and school development in a divided society
ترجمه مهسا موسوی*
چکیده:   (491 مشاهده)
این مقاله به بررسی میزان دستیابی به اهداف رویکرد اجماعی از دریچه سیاست آموزشی در کنار مفاهیم ضمنی آن برای رهبری درسطح دولت و مدارس می­پردازد. سه مطالعه موردی روشنگر در زمینه سیاست­ها در ایرلند شمالی مورد استفاده قرار گرفته است تا میزان کارایی مدل اجماعی دولت در ترغیب رهبری مشارکتی و همکاری درخصوص سیاست‌های آموزشی و رهبری/مدیریت مدارس منطقه از سال ۲۰۰۰ به این طرف بررسی گردد. مطالعات موردی شامل: بررسی تاثیرات سیستم انتخاب تحصیلی، بررسی مدیریت دولتی آموزش و مقدمه‌ای برای «آموزش مشترک» با هدف حمایت از فرایند صلح می­شود. اول از همه، به ابعاد مرتبط با بستر سیاسی جامعه و اشتراک­گرایی که در آن، رهبران آموزش مشارکت دارند، پرداخته خواهد شد.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/4/8 | پذیرش: 1401/12/10 | انتشار: 1401/12/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Governance and leadership in education policy making and school development in a divided society. 3 2023; 4 (16) :96-104
URL: http://patjournal.smtc.ac.ir/article-1-369-fa.html

موسوی ترجمه مهسا. حکمرانی و رهبری در سیاستگذاری آموزشی و توسعه مدارس در جامعه متکثر Governance and leadership in education policy making and school development in a divided society. 1. 1401; 4 (16) :96-104

URL: http://patjournal.smtc.ac.ir/article-1-369-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 16 - ( حکمرانی مطلوب از منظر آموزش هدفمند 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه تخصصی اندیشه مدیران دولتی Public Administrators thought Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.02 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710