حکمرانی و رهبری در سیاستگذاری آموزشی و توسعه مدارس در جامعه متکثر
Governance and leadership in education policy making and school development in a divided society
|
ترجمه مهسا موسوی* |
|
|
چکیده: (491 مشاهده) |
این مقاله به بررسی میزان دستیابی به اهداف رویکرد اجماعی از دریچه سیاست آموزشی در کنار مفاهیم ضمنی آن برای رهبری درسطح دولت و مدارس میپردازد. سه مطالعه موردی روشنگر در زمینه سیاستها در ایرلند شمالی مورد استفاده قرار گرفته است تا میزان کارایی مدل اجماعی دولت در ترغیب رهبری مشارکتی و همکاری درخصوص سیاستهای آموزشی و رهبری/مدیریت مدارس منطقه از سال ۲۰۰۰ به این طرف بررسی گردد. مطالعات موردی شامل: بررسی تاثیرات سیستم انتخاب تحصیلی، بررسی مدیریت دولتی آموزش و مقدمهای برای «آموزش مشترک» با هدف حمایت از فرایند صلح میشود. اول از همه، به ابعاد مرتبط با بستر سیاسی جامعه و اشتراکگرایی که در آن، رهبران آموزش مشارکت دارند، پرداخته خواهد شد.
|
|
|
|
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1402/4/8 | پذیرش: 1401/12/10 | انتشار: 1401/12/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|