طراحی سیستم آموزشی و تدوین مقررات برای توسعه و بهبود مهارت و شایستگی های مدیران و کارکنان سازمان های دولتی
|
رضا نایبی* |
مرکز آموزش مدیریت دولتی |
|
چکیده: (80 مشاهده) |
آموزش مدیریت دولتی در سالهای اخیر، در نتیجه تغییراتی که در حوزه مدیریت دولتی رخ داده، دچار تغییراتی شده و اتخاذ رویکردهای جدیدی را ضروری ساخته است. به همین منظور بررسی حاضر در ابتداً به برخی از مهمترین تغییرات مدیریت دولتی و آموزش آن می پردازد. در ادامه به سه مؤلفه مهم که در خطمشیگذاری و طراحی آموزش مدیریت دولتی توجه به آنها ضروری است، یعنی به بستر نهادی، محتوای آموزش و فلسفه آموزش اشاره می کند. در پایان نیز برخی از مهمترین مفاهیم و ایده های جدید مورد تأکید در حوزه آموزش مدیریت دولتی را به اختصار مطرح خواهد کرد. آنچه مشخص است هرگونه اقدام جهت خطمشیگذاری و طراحی آموزش مدیریت دولتی باید با در نظر گرفتن مؤلفه های سهگانه و لحاظ کردن تغییرات بنیادینی که حوزه مدیریت دولتی با آن روبهرو بوده است، با اتکاء با شناخت بستر نهادی خود، موارد جدید مورد تأکید در آموزش را مد نظر داشته باشد و مدلی محلی و بومی برای آموزشهای مدیریت دولتی نوین تدوین و طراحی کند. |
|
|
|
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/3/1 | پذیرش: 1400/9/1 | انتشار: 1400/9/1
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|