[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 7 - ( آموزش و یادگیری الکترونیکی 1399 ) ::
جلد 2 شماره 7 صفحات 45-38 برگشت به فهرست نسخه ها
استاندارد سازی آموزش الکترونیک بر پایه مدل SCORM
فریده قیطاسی*، فاطمه تاجیک
چکیده:   (240 مشاهده)
آموزش الکترونیکی رشته ای است که از پیدایش اینترنت و گسترش این پدیده فنآوری و استفاده از قابلیتهای آن ایجاد گردیده است، از آنجا که این نوع از آموزش بر کاهش هزینه های آموزشی، امکان فراگیری در هر سن، تمرکز بر دیدگاه جامع در یادگیری، ایجاد سیستم فراگیر محور به جای استادمحور، تحقق عدالت در نظام  آموزشی، دسترسی سریع و آسان به منابع آموزشی، هماهنگی سرعت آموزش با توانایی فراگیران، عمومیت و جامعیت آموزش و... تاکید دارد، لذا از یک طرف در جهت دستیابی به اهداف مذکور باید قالبها و استانداردهایی تعریف گردد که این مسیر هدفمند را مشخص و روشن نماید و از طرف دیگر استانداردسازی آموزش الکترونیکی مهمترین عامل در راستای جلب اعتماد فراگیران، عدم انحصار یک تکنولوژی آموزشی خاص، مدیریت و پیگیری اطلاعات و... می باشد. با توجه به اینکه استانداردسازی آموزش الکترونیکی نقش مهمی در توسعه و گسترش این صنعت دارند، لذا با این نگرش در مقاله سعی شده است ضرورت استانداردسازی سیستمهای آموزش الکترونیکی و همچنین اصلی ترین استاندارد تدوین شده در این زمینه تحت عنوان SCORM مورد بررسی قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: آموزش الکترونیکی، استاندارد، SCORM
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/3/9 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


قیطاسی فریده، تاجیک فاطمه. استاندارد سازی آموزش الکترونیک بر پایه مدل SCORM. 1. 1399; 2 (7) :38-45

URL: http://patjournal.smtc.ac.ir/article-1-94-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 7 - ( آموزش و یادگیری الکترونیکی 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه تخصصی اندیشه مدیران دولتی Public Administrators thought Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.03 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710