استاندارد سازی آموزش الکترونیک بر پایه مدل SCORM
|
فریده قیطاسی*، فاطمه تاجیک |
|
|
چکیده: (240 مشاهده) |
آموزش الکترونیکی رشته ای است که از پیدایش اینترنت و گسترش این پدیده فنآوری و استفاده از قابلیتهای آن ایجاد گردیده است، از آنجا که این نوع از آموزش بر کاهش هزینه های آموزشی، امکان فراگیری در هر سن، تمرکز بر دیدگاه جامع در یادگیری، ایجاد سیستم فراگیر محور به جای استادمحور، تحقق عدالت در نظام آموزشی، دسترسی سریع و آسان به منابع آموزشی، هماهنگی سرعت آموزش با توانایی فراگیران، عمومیت و جامعیت آموزش و... تاکید دارد، لذا از یک طرف در جهت دستیابی به اهداف مذکور باید قالبها و استانداردهایی تعریف گردد که این مسیر هدفمند را مشخص و روشن نماید و از طرف دیگر استانداردسازی آموزش الکترونیکی مهمترین عامل در راستای جلب اعتماد فراگیران، عدم انحصار یک تکنولوژی آموزشی خاص، مدیریت و پیگیری اطلاعات و... می باشد. با توجه به اینکه استانداردسازی آموزش الکترونیکی نقش مهمی در توسعه و گسترش این صنعت دارند، لذا با این نگرش در مقاله سعی شده است ضرورت استانداردسازی سیستمهای آموزش الکترونیکی و همچنین اصلی ترین استاندارد تدوین شده در این زمینه تحت عنوان SCORM مورد بررسی قرار گیرد. |
|
واژههای کلیدی: آموزش الکترونیکی، استاندارد، SCORM |
|
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/3/9 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|