آسیب شناسی عوامل کلیدی در بهبود اثربخشی دوره های آموزشی شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر الزامات اثربخشی آموزشی
|
علیرضا یوزباشی* |
|
|
چکیده: (252 مشاهده) |
در پژوهش حاضر به بررسی عوامل کلیدی در بهبود اثربخشی دوره های آموزشی شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر الزامات اثربخشی آموزش ی پرداخته شده است. روش پژوهش توصیفی بوده به علاوه نمونه پژوهش شامل 134 نفر از افراد شرکت نموده در دوره های آموزشی شرکت ملی نفت ایران بوده اند که با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده اند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته روایی و پایایی سنجی شده بوده و داده ها به دو شیوه توصیفی و استنباطی تحلیل آماری شده اند. عمده ترین یافته های پژوهش عبارت است از: t» تک متغیره « محاسبه شده در سطح 05 / a=0 مبین معناداری تاثیر عوامل فردی؛ سطح ویژگی های فردی شرکت کنندگان در دوره آموزشی)میانگین 79 / 3 و انحراف معیار 458 / _= 0(، نوع نیازهای
غالب شرکت کنندگان )میانگین 18 / 4 و انحراف معیار 588 /_ 0(، نوع علایق و نگرشهای غالب شرکت کنندگان )میانگین 15 / 4 و انحراف معیار 533 / _ 0(، سطح انگیزش شرکت کنندگان در دوره آموزشی )میانگین 27 / 4 و انحراف معیار 604 / _ 0(، ویژگی های شخصیتی شرکت کنندگان در دوره آموزشی )میانگین 91 / 3 و
انحراف 611 /_ 0(، در بهبود اثربخشی دور ه های آموزشی شرکت ملی نفت ایران بوده است. t» تک متغیره « محاسبه شده در سطح a=0/05 مبین معناداری تاثیر عوامل آموزشی؛ نوع هدفگذاری دوره های آموزشی)میانگین 01 / 4 و انحراف معیار 721 /_ 0(، نوع امکانات و زمانبندی دوره های آموزشی )میانگین 03 / 4 و انحراف
معیار 888 /_ 0(، ویژگی های مدرسین دوره آموزشی )میانگین 4/22 و انحراف معیار 558 /_ 0(، محتوای مطرح در دوره آموزشی )میانگین 88 / 3 و انحراف معیار 702 /_ 0(، نحوه و سبک تدریس مدرسین دوره آموزشی )میانگین 05 / 4 و انحراف 626 /_ 0(، و نحوه ارزشیابی مدرسین دوره آموزشی )میانگین 92 / 3 و انحراف 937 /_ 0(، در بهبود اثربخشی دوره های آموزشی شرکت ملی نفت ایران بوده است. t» تک متغیره « محاسبه شده در سطح a=0/05 مبین معناداری تاثیر عوامل سازمانی؛ وجود خط مشی و قوانین سازمانی متناسب در حمایت از شرکت کنندگان دوره آموزشی )میانگین 07 / 4 و انحراف معیار 872 /_ 0(، وجود مدیریت و پشتیبانی متناسب در حمایت از شرکت کنندگان دوره آموزشی )میانگین 12 / 4 و انحراف معیار 958 /_ 0(، و وجود جو سازمانی متناسب در سازمان جهت حمایت از شرکت کنندگان دوره آموزشی )میانگین 16 / 4 و انحراف معیار 937 /_ 0(، در بهبود اثربخشی دوره های آموزشی شرکت ملی نفت ایران بوده است. |
|
واژههای کلیدی: عوامل فردی، عوامل آموزشی، عوامل سازمانی، اثربخشی آموزشی، شرکت ملی نفت ایران |
|
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/3/10 | پذیرش: 1399/6/10 | انتشار: 1399/6/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|